Новий механізм Rotocap®

02.10.2017

У цьому році на Міжнародному автосалоні у Франкфурті Federal-Mogul Powertrain представила нову, ще більш компактну версію продукту, який так добре себе зарекомендував — механізм обертання клапанів Rotocap®, уперше доступного для двигунів легкових автомобілів з чотирма клапанами на циліндр.

Новий, компактний механізм Rotocap®, для автомобільних двигунів від компанії Federal-Mogul Powertrain забезпечує оптимізоване обертання клапана, необхідне для компенсації проблем, пов’язаних із зменшенням системи змазки клапанного механізму і зниженням частоти обертів двигуна.

Мініатюрна конструкція цього механізму має зовнішній діаметр від 20 до 25 мм, це власне дозволяє встановлювати Rotocap® в клапанні механізми двигунів. Rotocap® краще контролює обертання клапана і за рахунок цього компенсує проблеми, пов’язані із зменшенням системи змазки клапанів, а також із розширенням діапазону крутного моменту двигуна. Це два основних напрямки в області проектування двигунів, метою яких є зниження рівня викидів шкідливих речовин і підвищення паливної економічності. Нова версія механізму Rotocap® компактного розміру буде представлена на ринку разом із актуальним асортиментом механізмів обертання клапанів від Federal-Mogul Powertrain.

«Проектна функціональність механізму Rotocap® була перевірена на важкій техніці, на якій двигуни деколи працюють на низьких обертах для забезпечення постійного обертання клапана, — пояснює Джан Марія Оліветті (Gian Maria Olivetti), технічний директор Federal-Mogul Powertrain. — Сучасні незажимні замки клапанів, які застосовуються в двигунах легкових автомобілів, допускають використання механізму вільного повороту клапана, при якому навантаження передається через кульки і канавки. Однак через недостатній динамічний ефект вільне обертання клапанів відбувається в діапазоні швидкостей на обертах менше 2500 об/хв. Тепер ми можемо застосовувати технологію Rotocap® у двигунах легкових автомобілів. Часто такі двигуни змушені тривалий час працювати на низьких обертах в умовах збільшення міського трафіку і зниження швидкості руху автомобільного потоку. В цьому випадку часто застосовується примусове обертання клапана двигуна. Використання такої технології також має місце у випадку гібридних автомобілів, двигуни яких працюють в обмеженому діапазоні обертів».

Чому обертання важливе

За рахунок Rotocap® реалізується примусове обертання клапана з покращеним управлінням обертання навіть при низьких обертах. Обертання клапана забезпечує рівномірний розподіл температури по сідлу клапана і це знижує ризик виникнення локальних деформацій, збільшує довговічність компонентів, запобігає прориву газів і утворенню тріщин на ущільнюючій фасці. Крім цього, обертання знижує зношення компонентів, які знаходяться у безпосередньому контакті з клапаном.

Переваги використання Rotocap® в двигунах із зниженим споживанням масла

Rotocap® усуває неконтрольоване обертання, яке зазвичай – при скручуванні пружини клапана або при інших резонансах – переноситься на клапан під час його відкриття і закриття. Таке неконтрольоване обертання замінюється певним кутовим переміщенням, яке відбувається виключно при відкритті клапана. Кероване обертання можна забезпечити у всьому діапазоні обертів двигуна. За рахунок застосування механізму Rotocap® вдається також зменшити абразивне зношення сідла, так як клапан припиняє обертатись після закриття.

Це особливо корисно для двигунів із зниженим споживанням масла для клапанного механізму або для двигунів, які працюють на альтернативних видах палива (наприклад, на скрапленому вуглеводному газі, стиснутому природному газі, етанолі), в яких інтенсивність зношення сідел клапанів вища у порівнянні з бензиновими і дизельними аналогами.


В Rotocap® застосовується компактна і надійна збірка кульок і канавок всередині ізольованої конструкції. Вдосконалена модифікація механізму для двигунів легкових автомобілів має зовнішній діаметр від 20 до 25мм.

Новий компактний механізм Rotocap® із зовнішнім діаметром від 20 до 25мм, призначений для легкових автомобілів, можна легко розмістити в головці блоку циліндрів. На Франкфуртському міжнародному автосалоні 2017 року Federal-Mogul Powertrain показало ряд ключових продуктів для клапанного механізму: клапани, розрізні замки тарілки пружинних клапанів, механізми обертання клапана, включно із альтернативним варіантом Rotocoil, в якому замість кульок і канавок використовується одне притискне кільце.