Nascar Euro-series-2017

MOOG® і NASCAR® — американський дух в Європі

17.10.2017

У 2017 році півсторічне партнерство між MOOG і NASCAR поширилось і на Європу. Згідно контракту, який підписали Federal-Mogul Motorparts і NASCAR® Whelen Euro Series, всі задіяні в перегонах автомобілі повинні використовувати деталі підвіски і рульового управління MOOG.

У США бренд MOOG приймає участь в перегонах Monster Energy NASCAR Cup Series ще з 1966 року. Гоночна серія NASCAR Whelen Euro Series з’явилась в 2012 році і з того часу постійно розширює свою аудиторію. В 2017 році перегони цієї серії проходять в шести країнах Європи, фінал провели в Зольдері, Бельгії, 14-15 жовтня. Компанія MOOG® пишається своєю причетністю до перегонів серії NASCAR®: вона робить можливим проведення цих захоплюючих перегонів, будучи офіційним постачальником деталей підвіски і рульового управління для NASCAR® у США, а тепер і в Європі.

«Деталі підвіски і рульового управління MOOG є продуктом всебічних наукових досліджень і найновіших технологічних розробок. Жорсткі вимоги NASCAR – це цінний полігон для вдосконалення і розробки нових продуктів, від яких виграють клієнти MOOG в цілому світі», — заявив Тім Нельсон, директор NASCAR Motorsports, Federal-Mogul Motorparts. «Ми дуже раді через розширення співпраці MOOG із NASCAR на європейському континенті в рамках такої захоплюючої серії перегонів, як NASCAR Whelen Euro Series».

NASCAR — від серійних авто до автомобілів майбутнього

NASCAR (National Association of Stock Car Auto Racing), Inc — це приватна гоночна асоціація, яка включає в себе декілька серій, вершиною яких є «старший» чемпіонат Sprint Cup, а також два молодших: Nationwide Series із менш потужними автомобілями подібної конфігурації і Camping World Truck Series на пікапах. Сьогодні у США біля 75 мільйонів дорослих людей, котрі вважають себе фанатами NASCAR. І 3,5 мільйона з них щорічно заповнюють трибуни спідвеїв, щоб спостерігати це видовище наживо. .

Перегони NASCAR зародились в 1949р., коли Білл Франс-старший вирішив об’єднати в один чемпіонат любительські перегони на серійних автомобілях. Спочатку проводилось три чемпіонати: серійних автомобілів, модифікованих і відкритих. І поступово на перше місце вийшов Strictly Stock — змагання строго серійних автомобілів. У ньому низькі затрати дозволяли проявитися новачкам, хоча високі призові приваблювали також іменитих гонщиків.

З часом чемпіонат відійшов від формату строго серійних авто – так як вимагались високі швидкості і асиметричні навантаження при русі по овальному треку. В1962р. в чемпіонат відкрито прийшли команди автовиробників, які раніше неофіційно підтримували свої марки і почалась гонка технологій. Згодом вони почали випускати спеціальні автомобілі для перегонів під прикриттям визначення «серійний автомобіль» (у 1970р. для участі в перегонах мінімальною серією було 500 штук). Проте на початку 70-х Асоціація, для припинення подальшої гонки технологій, ввела спеціальні обмеження, а енергетична криза 1973р. зовсім змусила автоконцерни вийти із чемпіонату.

У 1981р. Асоціація повністю змінила технічну політику. Тепер в перегонах змагаються силует-прототипи. Технічні новації обмежені для зрівняння учасників у питаннях аеродинаміки, тому автомобілі дуже подібні і не схожі на дорожні, хоч і мають ті ж самі назви. В основі автомобіля лежить трубчата стальна рама, автозаводи ж постачають лише блоки циліндрів і деякі інші деталі — все інше команди будують самі.

У 2007р. вищий дивізіон NASCAR почав перехід на Автомобілі Завтрашнього Дня (Car of Tomorrow), в яких зменшена роль аеродинаміки і підвищена безпека, з 2008р. CoT використовуються на всіх етапах. За умовами серії всі автомобілі обладнуються V-подібним 8-циліндровим двигуном із нижнім розподільчим валом. Робочий об’єм строго визначений – 5,87л. Обмежена також відстань між циліндрами — через це двигуни фактично є однаковими, із потужністю біля 770 к. с.

У 2012р. NASCAR прийшов у Європу, створивши NASCAR Whelen Euro Series. Тепер і жителям Старого Світу стало доступним це незабутнє видовище, яке дарують ці перегони всім своїм фанатам..

NASCAR в Європі

Очевидно, що основна задача організаторів NASCAR — забезпечити видовище на змаганнях. Завдяки цьому американський формат перегонів є повною протилежністю до «Формули-1», де величезну роль відіграє суперництво конструкторів, лідери майже завжди відомі заздалегідь, а обгони і зіткнення відбуваються відносно рідше. Заїзди NASCAR набагато менше передбачувані, тому і привертають увагу глядачів.

Керувати автомобілем NASCAR важче, ніж автомобілем F1 — перший більший, важчий і має менше притискної сили. Необхідні зовсім інші навики керування. Хуан Пабло Монтойя — єдиний пілот, який добився успіхів і в NASCAR, і в F1, говорив: «В NASCAR автомобілі дуже важкі і непередбачувані, але саме цьому перегони такі класні». Окрім великої маси і далеко не такої досконалої аеродинаміки, як в F1, автомобілі NASCAR відрізняються ще й тим, що мають педаль зчеплення. Автомобіль не можна перенастроювати на ходу, а телеметрія в NASCAR заборонена.

Звичайно NASCAR Whelen Euro Series має свою специфіку – в Європі мало відповідних овальних треків. В цьому році тільки одна гонка проводиться на овалі Raceway Venray, який розташований у Нідерландах. Середня швидкість кола на ньому склала порядку 160км/год! Проте і на інших трасах глядачі спостерігали справжню боротьбу із непередбачуваним фіналом. Так, завдяки своїй відомій кривій Parabolika, гоночна траса Хоккенхайм в Німеччині, де проводиться самий престижний європейський кузовний чемпіонат DTM, стала серйозним випробуванням міцності для пілотів NASCAR® і їх автомобілів. І завдяки MOOG®, який вже став невід’ємною частиною цих перегонів, вони пройшли його з гідністю.

Також перегони сезону 2017 року пройшли у Валенсії (Іспанія), на знаменитій трасі Брендс Хетч у Великобританії, в Італії на Autodromo di Franciacorta, який забезпечує фанатам огляд всієї траси повністю. Фінальна гонка чемпіонату пройшла 14 і 15 жовтня на трасі Зольдер у Бельгії. Цей трек — одна з найвідоміших трас у Європі, саме тому ця траса є найкращою для проведення самих різних гоночних змагань, включно із NASCAR®, і MOOG® особливо пишається тим, що він є невід’ємною частиною цієї події.

В свою чергу, керівники NASCAR також високо оцінюють роль відомого постачальника запасних частин. «Бренд MOOG добився вражаючих успіхів у США завдяки півсторічному партнерству із NASCAR і ми покладаємо великі надії на довгострокову співпрацю в Європі, — сказав Жером Галпін, генеральний директор NASCAR Whelen Euro Series. Перегони NASCAR відомі особливо жорсткими вимогами до автомобілів, а надійність і якість деталей підвіски і рульового управління MOOG ідеально відповідають цим вимогам»

Додаткову інформацію про партнерство MOOG і NASCAR Whelen Euro Series, етапи перегонів і асортимент деталей підвіски і рульового управління MOOG Ви можете отримати на сайті  www.moogparts.com.ua.