Гальмування без писку — як по змазці від FERODO

17.10.2018

Писк або скрип при гальмуванні не завжди є ознаками несправності гальмівної системи. Але в будь-якому випадку — це явище неприємне, і якщо шум виник після заміни компонентів гальма, то швидше за все виникнуть нарікання з боку клієнта СТО. Або на адресу майстра, або менеджера, що порекомендував запчастини тієї або іншої марки. Хоча насправді, провини їх, як і самих запчастин, немає ніякої. У тих випадках, коли неприємні звуки видає функціонально справна гальмівна система, рішенням проблеми є спеціальна змазка. Важливо тільки переконатися, що вона не заподіє шкоди іншим елементам.

Скрип та вереск при натисканні на педаль гальма — одна з найчастіших причин звернення в автосервіс. Виділяють кілька різновидів шумів, видаваних при гальмуванні. Кожному з них відповідають свої причини

  • низький глухий шум, скоріше навіть низькочастотна вібрація, зазвичай свідчить, що гальмівний диск неправильно встановлений на маточину, або має перепади по товщині або ж пошкоджений;
  • вібрація середньої частоти, схожа на скрегіт, може бути ознакою заїдання поршня в гальмівному супорті, неправильної установки колодок або протишумних накладок, а також в недостатній товщині диска або викривленні його робочої поверхні;
  • високочастотна вібрація, яку зазвичай і називають вереском — видається самою колодкою. Найбільш поширена причина — молекулярні коливання у фрикційної матеріалі при його дотику з гальмівним диском;
  • вібрації, близькі до ультразвуку — нагадують писк комара або кажана, швидше за все, викликані нерівномірним зносом гальмівної колодки. Також це може свідчити про пошкодження несучої пластини колодки, внаслідок чого колодка притискається до диска не паралельно його поверхні.

Тим не менш, не завжди писк, шум або вібрація свідчать про поганий стан гальмівної системи і неналежному технічному обслуговуванні. І навіть якщо, за скаргою клієнта, замість видаваних писк колодок встановили інші, і писк зник — це саме по собі ще ні про що не говорить. Можливо в нових колодках використовується суміш з більш низьким коефіцієнтом тертя, тобто менш ефективна, але зате і менш галаслива. Тому, щоб запобігти таким випадкам, що несуть в собі втрати робочого часу і ризики для репутації СТО, доцільно використовувати спеціальну змазку.

У робочій гальмівній системі природа виникнення писку наступна. При терті між колодкою і диском неминуче виникає вібрація. Звичайно, при використанні якісних компонентів вона нижче, а якщо виробник колодки помилився з сумішшю, змазка особливо не допоможе. Але навіть допустима вібрація може при певних умовах створювати резонансні коливання, які посилюються через інші деталі гальмівної системи, і перетворюються в звукові хвилі чутного діапазону частот.

Гальмівна змазка FERODO може допомогти зменшити вібрацію, писк і шум в тих випадках, коли немає показань до ремонту гальмівної системи або заміні її компонентів. Більш того, змазка також запобігає нерівномірному контакту колодок з диском. А також знижує ризик притягнення колодки до диска - коли без прикладання зусиль на педаль гальма робоча поверхня колодки входить в контакт з диском і створює гальмівне зусилля. Цей ефект загрожує збільшеною витратою палива - до 4%, а також може призвести до втрати керованості, аномальному підвищенню температури гальмівної системи.

Основна причина притягнення — корозія і / або погана змазка напрямних опор. У нормальному стані зазор між диском і колодкою вимірюється міліметрами, і для контролю такого невеликого зазору потрібна змазка з особливими властивостями. Гальмівна змазка FERODO допомагає колодці працювати правильно, покращуючи її рух в супорті, запобігаючи блокування і вихід з ладу.

Гальмівна змазка FERODO (FBG001) — це монтажна паста на основі силіконового масла високої в'язкості і чистого природного графіту і не містить мідь. Гальмівна змазка FERODO має відмінну змащувальну здатність і високе демпфування. Її нанесення на зворотний бік несучої пластини гальмівної колодки дозволяє за рахунок ефекту демпфування зменшити викликаючі резонанс коливання. А також запобігти передачі вібрацій від колодки через поршень на супорт — вібрувати буде тільки сама колодка.

Деякі змазки проявляють деяку демпфуючу здатність тільки на певних рівнях. Чим вище відсоток питомої демпфуючої здатності (SDC), тим краще продуктивність демпфування. Змазка FERODO має цей показник на рівні 31,6%, що вдвічі краще найближчого з порівнюваних конкурентів (14,96%), і втричі - наступного з 10,18% SDC.

Порівняння питомої демпфуючою здатності  (SDC):

1: Змазка FERODO, 2:Продукт А, 3: Продукт С, 4: Продукт В, 5: без змазки

Крім високих характеристик демпфування основними вимогами до змазки є довговічність і сумісність з гумовими елементами. Одним з показників ефективності і довговічності змазки є низька втрата ваги при випаровуванні — це один з основних показників при стандартних сертифікаційних випробуваннях змазки. При оцінці довговічності змазки враховують втрати її ваги при випаровуванні при температурі 200 ℃ протягом 500 годин, що є еквівалентом пробігу автомобіля 30 000 км.

Порівняння динаміки втрати при випаровуванні – FERODO vs Продукт В

Умови випробовування: 200 ℃ протягом 500 годин.

І звичайно, критично важливо, щоб змазка не чинила руйнівного впливу на гумові ущільнення гальмівної системи. Так, консистентні змазки на мінеральній олії недовговічні, а також при контакті можуть руйнівно впливати на гумові деталі, що може призвести до нещасних випадків. Тому, мінеральні змазки в останні роки не використовуються для дискових гальмівних систем.

Змазка FERODO пройшла всі необхідні випробовування, які доводять її сумісність з гумовими елементами. Гумовий ущільнювач занурювався в зразок змазки і витримувався в ній протягом 36 годин при кімнатній температурі. Змазка FERODO не справила ніякого впливу, в той час як інші випробувані змазки привели, в різному ступені, до розбухання ущільнення.

Змазка FERODO не стискується і не розбухає

В іншому випробуванні гумовий ущільнювач занурювався в зразок змазки і витримувався в ній протягом 240 годин при кімнатній температурі. І в цьому випадку гумовий ущільнювач, змащений продуктом FERODO, зберіг свої властивості. У той же час, такий же ущільнювач змащений іншим продуктом — набряк, а ще одним, навпаки, стиснувся.

Змазка FERODO не стискується і не розбухає

Використання гальмівної змазки FERODO — одне з найбільш простих і ефективних рішень по усуненню шумів і вібрацій гальмівної системи. Звичайно, вона не замінить серйозного ремонту, коли він необхідний. Якщо ж причина шумів безпечна, це змащення легко дозволяє підвищити лояльність клієнтів до СТО і бренду FERODO.

Коли використовувати гальмівну змазку?

Застосування змазки рекомендується у випадках:

  • заміни гальмівних колодок;
  • повного обслуговування гальмівної системи;
  • при плануванні далекої поїздки;
  • водінні в пробках з частим гальмуванням;
  • при тривалих простоях автомобіля;
  • частих поїздках в гірській місцевості або приморських зонах;
  • при водінні в зимовий час

Використовуйте змазку за бажанням, якщо:

  • ви чуєте писк або ненормальні шуми;
  • ви відчуваєте вібрації на рульовому колесі і педалі при гальмуванні;
  • збільшується витрата палива